زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

همخط شدن سیارات در 4ام ژانویه باعث کم شدن وزن ما روی زمین میشود؟


 

ایده ای میگوید در 4 ژانویه 2015 باعث میشود جاذبه ی این سیارات کهدر یک خط قرار میگیرند باعث شود جاذبه روی زمین ما کمتر و در همین راستا وزن ما کمتر و حتی ما برای دقایقی روی زمین احساشس بی وزنی و شناوری کنیم؟


ایا این موضوع واقعیت دارد؟


گفته میشود در 4ام ژانویه ی 2015 در ساعت 9:47 دقیقه صبح به وقت گرینویچ سیارات منظومه شمسی در یک خط قرار گرفته و باعی میشود برای 5 دقیقه دچار احساس بی وزنی در زمین شویم

دقیقا هنگامی که شایعه مسخره تاریکی 3 تا 6 روزه در دسامبر 2012 از بین میرود ودر فضای وب شایعه ای دیگر نمایان میشود که "کاهش جاذبه" نام دارد که باعث میشود ما احساس کم شدن وزن یا حتی بی وزنی به ما دست دهد.

هر شایعه ای از جایی آغاز میشود و این شایعه نیز از شوخی اول اوریل سر پاتریک مور که آنرا در اول اوریل 1976 ارائه داده بود شروع شده است.


متن این شوخی اینگونه است:


"در چهارم ژانویه ی 2015 دقیقا در ساعت 9:47 دقیقه صبح سیاره پلوتو مستقیما پشت سر مشتری قرار میگرد و جاذبه ی کجکوع این دوسیاره که در یک راستا قرار گرفته اند باعث میشود جاذبه آنها به  جاذبه زمین بچربد و برای دقیقاقی زمینیان احساس بی وزنی کنند. دانشمندان و مردم میتوانند برای ازمایش انی وضعیت به هوا بپرند و درک کنند که مدت زمان بیشتری طول میکشد تا آنها به زمین برگردند."


اولا که پلوتو قرار نیست از پشت سر مشتری عبور کند. اما اگر عبور کند چه؟ جاذبه پلوتو و جاذبه مشتری وقتی با هم جمع شوند آنقدر کم هستند که احتمال احساس بی وزنی یا کم شدن وزن برای ما ساکنان زمین دقیقا صفر است!!!

این شایعه قبلا در سال 1974 نیز در کتابی از جان گریبین بنام اثر مشتری خطاب شده بود و قرار بود در 10 مارس 1982 اتفاق بیفتد و الان  نیز با نام اثر جاذبه پلوتو-مشتری معروف و دهان به دهان در حال نقل در صفخات وب است...فضایی که گاهی به عنوان "وبوسفیر" (webosphere) خطاب میشود.


منبع: earthsky.com

نظرات 1 + ارسال نظر
مرضیه نادعلی چهارشنبه 3 دی 1393 ساعت 04:10 ب.ظ

امان از این ایپریل فول که هر بار یه شایعه ای درست می کنه

همون شوخی ١٣ به در خودمونه دیگه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد