زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

رصدی کوچک در رصدگاهی غریب

بعضی وقتها اتفاق می افته که فردی یا گروهی می خواهد یهو بره رصد! همچنین یه هویی! آقا بریم رصد!!!!!

اون وقته که باید دست به دامن رصدگاه های دم دست و نزدیک بشی 

بیابانهای شمال یزد، منطقه ای که فقط با دور شدن حدود 18کیلومتر از شهر یه آسمون با قدر 5موجه میشوی، گزینه ای مناسب بروی رصدهای اینگونه است. به این میگن بیابان!!

وقتی از سمت شمال از یزد خارج بشی، با بیابانی فوق العاده زیبا با تک روستاهای کوچک مواجه میشی که میتونی دقیقا حس بیابان رو حس کنی، مخصوصا شب ها!

دوستان در حال دیدن سنبله:

ادامه مطلب ...

افسانه ای ایرانی در اسمان

متاسفانه بسیاری از افسانه های اسمان یونانی است و جایگاه افسانه های ایرانی در اسمان خالی است. البته این افسانه ها وجود داشتند که متاسفانه بعد از هجومها و تاخت و تازها به این مرز و بوم در زمان حمله اعراب شکل گرفت دیگر چیزی از کتب ما بجا نماند، در بخش صورفلکی بر انم تا برخی از افسانه های ایرانی صورفلکی را نیز بنویسم. شلیاق(چنگ رومی) صورت فلکی شلیاق که در فارسی ونند نام دارد سپهبد غرب است ونند نگهبان جایگاه ارواح بدکار است تا از زندان خود نگریزند او صاحب چندین دست است که به کمک آنها ارواح فراری را می گیرد. ونند از تاریکی جایگاه ارواح ناراحت است و برای آن که وضع آه بهتر شود از نور خود جایگاه آنها را روشن می کند. شعرای یمانی که به فارسی تیشتر نام دارد سپهبد مشرق است و در قدیم می پنداشتند آمدن باران و میزان آن در دست این صورت فلکی است. تیشتر به شکل اسبی سفید با یال و دم طلایی با اپوش که دیو خشکسالی است و به شکل اسبی سیاه و بدون یال و دم است مبارزه می کند تا باران ببارد. (بندهش ایرانی، فصل سوم، مهرداد بهار؛ داستان گلشاه و ...، کتایون مزداپور؛ اوستا تیریشت). اسمون دلتون پرستاره

گزینه ای برای تحول

ناسا گزینه های موجود برای ماموریت کلیدی خود را بررسی میکند. 

 

ادامه مطلب ...

سرمنشا حیات بر روی زمین

"تقارن طبیعی مولکولهای بیولوژیکی ممکن است از کیهان آمده 

 باشد"  

ادامه مطلب ...