زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

بارلوی جدید شرکت اوریون


محصول زیر یک بارلو جدید از شرکت اوریون است. این بارلو که از 4 اِلمان تشکیل شده است و 5 برابر هم بزرگنمایی را اضافه میکند. این بارلوی 5x دارای کنتراست مناسبی به ویژه در مورد رصد اجرام نزدیک مانند ماه و سیارات است. بدنه ی این بارلو المینیوم و روکش آن لاستیکی است تا از سر خوردن آن از دست جلوگیری شود. تمامی اِلمانهای این بارلوی 198 گرمی تماما پوشش داده شده اند. این محصول 164 دلار قیمت دارد.

نکته جالبی که درمورد این بارلو مشاهده میشود خاصیتی است به نام anti-reflection. همانگونه که از نام آن پیداست این خاصیت مانع از بازتاب نور در محیط داخلی بارلو و در میان لنزهای آن شود. بازتاب داخلی، از معضلاتی است که همواره چشمیها و بارلوها با تعداد عدسی بالا(مانند 4 یا 6 یا 8 اِلمانی) با آن دست و پنجه نرم میکنند و کنتراست را در این محصولات بشدت تهدید میکند. البته هنوز درمورد این محصول نقدو بررسی نوشته نشده ولی به نظر کارایی فوق العاده ای به ویژه درمورد اجرام نزدیک داشته باشد.

......................................................................................................

پ.ن: دوستان همیشه در ذهن داشته باشید که بارلوها را با چشمیهای میدان دید باز استفاده نکنید. زیرا تعداد بالای المان در هردو این محصولات تصویر واضحی را نتیجه نخواهد داد.



برچسب:تلسکوپ,لنز بارلو,چشمی,اپتیک,رصد,نجوم,اخترشناسی,لوازم نجومی,فروشگاه نجومی,لوازم ستاره شناسی,رصد ستارگان کویر,تور رصدی,تور نجومی,نجوم اماتوری,بزرگنمایی بالا در تلسکوپ,روش های کسب بزرگنمایی بالا در تلسکوپ

نقشه آسمان در آذرماه

از این به بعد یکی از موضوعات وبلاگ "زندگی پرستاره من" نقشه های آسمان متعلق به ماه های مختلف سال است. این نقشه ها برگرفته از کتاب "راهنمای ماهانه آسمان شب" می باشند.


نقشه آسمان آذرماه

برای دانلود فایل اصلی با حجم 800 کیلوبایت اینجا کلیک کنید


برچسبها: نقشه آسمان,نقشه صورت فلکی,نقشه اسمان صور فلکی,گردونه صورت فلکی,نقشه اسمان شبانه,رسم ستارگان,دوربین دوچشمی,دوربین ستاره شناسی,نقد دوربین سلسترون,بررسی و انتقاد دوربین های سلسترون,دوربین دوچشمی,دوربین تک چشمی,سلسترون,بهترین دوربین نجومی,برترین دوربین ستاره شناسی,دوربین نجومی با کیفیت,دوربین طبیعت گردی,دوربین کوه نوردی,دروبین دوچشمی ارزان,دوربین دوشچمی مناسب,تلسکوپ,ستاره شناسی,نجوم,ولاگ نجومی,خبرهای نجومی,خبرهای داغ نجومی,فروش تلسکوپ,فروش ابزارهای نجومی,خرید و فروش تلسکوپ,اموزش کار با تلسکوپ,نجوم,ستاره شناسی,تورهای ستاره شناسی,تور رصد ستارگان کویر یزد,تلسکوپ سلسترون,بهترین تلسکوپ,تلسکوپ ارزان,تلسکوپ پیشرفته,ابزارهای نجومی,نقد و بررسی ابزارهای نجومی,برترین ابزارهای نجومی,ارشیدا,فروشگاهنجومی,تلسکوپ دوم


تصحیح کننده اشمیت کاسگرین

برای بیش از یک چهارم قرن، تلسکوپهای اشمیت کاسگرین با نسبت کانونی 10(f/10) توسط شرکتهای سلسترون و مید تولید میشوند و خود را به عنوان ابزاری فوق العاده برای رصد و عکاسی معرفی نموده اند؛ خاصه اینکه جدیدا مدلهای جدید آنها با رفع کامل خطای کما به بازار عرضه شده است.

ادامه مطلب ...

فضاپیمای ویجر 1 وارد مناطق جدیدی از اعماق فضا میشود.


فضاپیمای ویجر 1 ناسا وارد فضاهای بیرونی منظومه شمسی شده است که دانشمندان بر این باورند با گذر از این منطقه، ویجر وارد فضای میان ستاره ای میشود و از منظومه شمسی خارج میشود.

دانشمندان به این منطقه به خاطر ذرات باردار فراوان موجود، "بزرگراه مغناطیسی" میگویند. علت این نامگذاری این است که خطوط میدان مغناطیسی منظومه شمسی به خطوط میدان مغناطیسی میان ستاره ای متصل میشوند. این ارتباط، ذرات کم انرژی موجود در هیلوسفیر (حبابی از ذرات باردار که خورشید به اطراف میدمد) را باردار میکند، این ذرات، ذرات پرانرژی بیرون منظومه شمسی را وارد سامانه خورشیدی ما میکنند. تا قبل از رسیدن به این منطقه ذرات باردار در هرطرف بالا و پایین میپرند و هنگامی که وارد این منطقه میشوند، درست مانند این است که درون جاده ای افتادند و همگی نظم میگیرند.


منبع: Sciencedaily


برچسب: منظومه شمسی,سولار,سامانه خورشیدی,ابر اورت,کمربند کوئیپر,فضاپیما,سفینه فضایی,فضاپیمای ویجر2,ماموریت فضایی ناسا در دهه 70,لایه های بیرونی منظومه شمسی,تلسکوپ,نجوم,رصد,اخترشناسی,ستاره شناسی,نجوم اماتوری,تور ستاره شناسی,تور رصد

Wide-field shooting

داشتم تو hot products 2012 چرخ میزدم چندتا ابزار جدید کاربردی دیدم که تو چندتا پست اونها رو قرار میدم.



بسیاری اوقات افراد در مورد اینکه آیا میتوان بر روی CCDها لنز نصب کرد، سوال دارند!چون میتوانیم با قرار دادن لنز بر روی CCD به صورت میدان دید باز نیز عکاسی کنیم. شرکت Orion با همکاری Nikon این مشکل را مترفع نموده است. نام این محصول اداپتور لنز پارسک اوریون و یونیورسال CCDنیکون است. از نام این محصول کارایی آن مخشص است. البته بسته به دوربین و لنزی که استفاده میکنید ممکن است به واسطه های ساده ی دیگری نیز نیاز داشته باشید.

اما بهرحال با داشتن این قطعه 110 دلاری میتوانید CCDتان را به لنزهای عکاسی متصل کنید.

نصب و تنظیم دوربین قطبی کننده

در مقرهای CG-4 و CG-5 و همچنین مقر پیشرفته CGEMشرکت سلسترون دوربین قطبی کننده یا پولار اسکوپ به صورت اپشن ارائه میشود و باید توسط کاربر نصب شود.

از اینرو در مطلب پیشرو، نحوه نصب و تنظیم دوربین قطبی کننده این مقرها توضیح داده شده است.

برای دانلود مطلب اینجا کلیک کنید.



برچسب: مقر,سلسترون,تلسکوپ,پولار اسکوپ,دوربین قطبی کننده,رصد,ستاره,تنظیم تلسکوپ,بازتابی,انکساری,رصد دقیق اجرام,تنظیم مقر گوتو,راه اندازی مقر گوتو,مقر اوماتیک,رصد آسمان پرستاره کویر یزد,تور نجومی,تور رصدی,فروشگاه تلسکوپ

برتری های دوربین دوچشمی 70*15 اسکای مستر سلسترون نسبت به 80*20

خب تا کنون خیلی شنیده ایم که دوربین 80*20 یکی از برترین گزینه ها برای اغاز نجوم است اما کنون ما کاری با علت این انتخاب نداریم ولی درنظر داریم کمی در مورد برتری دوربینی کوچکتر از همین سری دوربین های نجومی یعنی 70*15، صحبت نکنیم.


ادامه مطلب ...

تکنیکی برای رصد اجرام خیلی کم نور پشت تلسکوپ

بسیاری اوقات، اجرام پشت تلسکوپ بقدری کم نورند که پشت چشمی تلسکوپ محو هستند و براحتی دیده نمیشود. یکی از معروفترین این سوژه ها ماه نو است.

ادامه مطلب ...

دنباله دار پن استارز (Panstars)، اسفند 91 درخشان میشود

خیلی وقت است که شاهد دنباله دار رخشانی نبودیم. شاید اخرین دنباله داری که کمی نورانی بود دنباله دار هولمز بود که در اکتبر 2007 در صورت فلکی برساووش درخشان شد. اما حالا باید منتظر درخشش دنباله داری پرنور در اواخر سال شمسی باشیم. دنباله دار پن استارز

 

ادامه مطلب ...

روش های رصد با دوربین های دوچشمی نجومی نیمه سنگین

در دنیای نجوم دوربین های دوچشمی به عنوان اپتیکهای فوق العاده ای برای آغاز نجوم و ابزارهای مناسبی برای تکمیل رصد منجمان کارکشته مدنظر هستند. دوربینهایی که با بزرگنمایی متوسط  و میدان دید فوق العاده، منجم را قادر میسازند تا اجرام گسترده ای همچون خوشه پروین و یا خوشه کندوی عسل را به راحتی رصد نمایند.

ادامه مطلب ...