زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

رصد ماه گرفتگی 19 آذر

از صبح توی پادگان همش به این فکر بودم که امشب چی میشه! اخه نگرانیم از یه جهت که نبود؛ از صبح تو پادگان شایعه شده بود که سربازا رو لغو خروج کردن؛ داشتم بدترین شرایط رو تو ذهنم بررسی میکردم و انواع و اقسام راه های استفاده از بند معروف جیم رو تو مخیله ام نشخوار میکردم که ناگهان چشمم افتاد به افق غربی!!

ادامه مطلب ...

ساعت شنی فضایی

سحابی نشری شارپلس 106-2 با فاصله 2هزار سال‌نوری از زمین، یکی از زایشگاه‌های فعال ستاره‌ای در کهکشان راه‌ شیری است که در آینده نه‌چندان دور میزبان خوشه‌ای ستاره‌ای با50 تا 150 ستاره خواهد بود.


ادامه مطلب ...

منجمان 18 سیاره جدید را کشف کردند:

این کشف بزرگترین مجموعه اکتشافی سیارات است که برگرد ستارگانی به مراتب سنگین تر از خورشید میچرخند.




ادامه مطلب ...

گالری تصاویر وبلاگ

سلام دوستان و همراهان زندگی پرستاره من


از امروز بخش جدیدی را  در وبلاگ بنام " گالری عکس" راه اندازی نموده ام تا بیش از پیش با اعجاز و زیبایی آسمان بالای سر و عظمت خالقی بس بزرگتر و زیباتر پی ببرید

این بخش شامل عکسها و پسترهای زیبای نجومی از سحابی ها، سیارات، کهکشانها، خوشه های ستاره ای،‌عکسهای نجومی زیبا و.... می باشد که به شما کمک خواهد کرد بیش تر  و بهتر مفاهیم زیبای علم نجوم را در ک کنید.

دوستان عزیز میتوانند در صورتی که به تصاویر بیشتر یا کیفیت بالاتری از آنها نیاز دارند در قسمت "تماس با مدیر" وبلاگ به اینجانب اطلاع دهند.


ادامه مطلب ...

دل ماه میگیرد

در شامگاه 19 آذر 1390 وقتی منتظر طلوع ماه بدر در افق شرقی باشید به یکباره ماه گاز زده از افق که غوطه ور در سایه زمین شده است به یکباره طلوع می کند و شاهد آخرین خسوف کلی تا 4 سال آینده در ایران خواهیم بود.


ادامه مطلب ...

رقص محوری زمین(nutation)

چنانچه مقدار کشش ماه و خورشید بر تحدب و برآمدگی استوای زمین همیشه یک اندازه می بود، باید مسیر حرکت تقویمی بر روی قاعده ی مخروطی صاف انجام میشد ولی عملا میزان این نیرو برای خورشید و ماه متغیر بوده و بر حسب جهت آنها می باشد.

ادامه مطلب ...

شبیه‌ترین سیاره به زمین کشف شد!

دانشمندان موفق به کشف سیاره‌ای شدند که شبیه‌ترین محیط به زمین در بین شبیه‌ترین‌ها تا کنون بوده و احتمال وجود حیات در آن بالاست.

به گزارش ایسنا سیاره گلیزه 581g که در فاصله 198 تریلیون کیلومتری قرار داشته، در یک فاصله مناسب از ستاره میزبان خود چرخیده که به گفته ناسا، آن را به یک محیط قابل سکونت تبدیل می‌کند.

ادامه مطلب ...