زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

فیلترهای مناسب برای دوچشمی 80*20 سلسترون

در میان دوچشمی ها 80*20 را میتوان کوچکترین دوچشمی دانست که میتواند به بهترین نحو فیلترها را ساپورت کند!
البته میتوان فیلترهای زیر را روی 70*15 نیز نصب کرد اما کاریی بالایی ندارند زریرا جمع اوری نور این دوچشمی کم است و با فیلتر شدن نور خیلی نمیتوان روی تصویر ایجاد شده حساب از کرد

فیلترهای خورشیدی:
برای دوچشمی ها هر دونوع فیلتر خورشیدی یغنی شیشه ای و مایلار موجود است که به علت دقت بالا و وضوح خوب دوربین 80*20 اسکای مستر سلسترون به بهترین نحو روی این دوچشمی ها امتحان خود را پس داده است
فیلترهای مایلار و فیلترهای شیشه ای:

 
ادامه مطلب ...

سری cometron سلسترون

با توجه به افزایسش دنباله دارها درخشان و البته اهمیت یافتن این اجرام در میان منجمان شرکت سلسترون اقدام به تولید سری جدیدی از ابزارها با نام cometronنموده است. مولفه اصلی این سری توانایی حمل اسان و مونتاژ سریع انها در کنار توانایی رصد شهری است. از این رو شاهد دوچشمی ها و تلسکوپهای کوچک و متوسطی هستیم... زیرا دهانه کوچک، تاثیر الودگی نوری را کاهش میدهد و همچنین منجم را قادر می سازد سریع تلسکوپ خود را اماده رصد کند

اپتیکهای این دسته شامل موارد زیر است:
دوربین دوچشمی 50*7

 
ادامه مطلب ...

کشف سیاره ای جدید توسط تلسکوپ فضایی هابل...سیاره ای که رنگ آن واقعا آبی است

اخترشناسان با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل سیاره ای را شناسایی کرده اند که رنگ ِ نور مرئی آن کاملا آبی بوده و به دور ستاره ای در فاصله ی 63 سال نوری از زمین می گردد.

برای دیدن تصویر با اندازه واقعی لطفا روی عکس کلیک کنید



منبع: sciencedaily.com

بررسی تلسکوپ 80 میلیمتری شکستی سلسترون، سری powerseeker


در کل سری پاورسیکر جزو سری های starterدر دنیای اپتیکها مطرح میشود؛ یعنی تلسکوپی که برای شروع کار منجمان مطرح میشود. تلسکوپ دوست داشتنی، قابل حمل و نسبتا با کیفیتی هست اما برای یک منجم قطعا نمیتواند سالها پاسخگو باشد چون شما با پیشرفت در نجوم نیاز به اپتیکهای قوی تری خواهید داشت. اما برای کسانی که میخواهند تفریحی رصد کننده گزینه فوق العاده ایست در ضمن از یاد نبریم با توجه به ساختار اپتیکی این تلسکوپ برای سوژه های زمینی نیز میتواند استفاده شود. 

ادامه مطلب ...

اشتباه نکنید این یک دابسونی نیست!


تلسکوپ زیر که ساخته ی شرکت JMI است یک تلسکوپ 18 این بازتابی است که روی یک مقر دوتکه -حلقه ای سوار شده است. این یک مقر دابسونی یا سمت ارتفاعی نیست بلکه یک مقر استوایی است اگر خوب به مقر توجه کنید متوجه میشوید که مقر استوایی است البته خیلی سبک!

  ادامه مطلب ...

تصویر زیبا از جاده atlantic norway در روز و شب

برای دیدن تصاویر با اندازه واقعی روی آنها کلیک کنید



هم خط کردن تلسکوپهای بازتابی بدون نیاز به همخط کننده لیزری


روش کار
در این روش ما ابتدا آینه ی ثانویه را در محل مناسب تنظیم می کنیم و سپس به آینه ی اولیه می پردازیم. برای این کار لازم است که شناختی ابتدایی و مختصر از اجزای اپتیکی تلسکوپ مان داشته باشیم. آینه ی ثانویه آینه ی تخت کوچکی به شکل بیضی یا مستطیل است که به کمک 3 یا 4 (بسته به نوع تلسکوپ) پره، که به عنکبوتی معروف اند، در جای خود محکم شده است.
این پره ها در انتهای شان پیچ هایی دارند که می توان به وسیله ی آن ها فاصله ی ثانویه را از کناره های لوله ی تلسکوپ تنظیم کرد. همچنین پیچ هایی در پشت مقر آینه ی ثانویه قرار دارند که از جلو لوله ی تلسکوپ قابل مشاهده اند. 
ادامه مطلب ...